Wakacyjne przygody z Centrum

różne lokalizacje
24/06/2019

23/08/2019

W ramach tegorocznej oferty „Wakacje z Centrum” zabraliśmy dzieci i młodzież do atrakcyjnych miejsc w Małopolsce, które pozwoliły w ciekawy i bezpieczny sposób spędzić czas wolny. Dodatkowo w Dworze Dzieduszyckich w Radziszowie można było wziąć udział w warsztatach stacjonarnych, podczas których:

– tworzyliśmy domową ciastolinę i glutożelki

– zbadaliśmy działanie magnesu i wykonaliśmy spersonalizowane magnesy na lodówkę

– poznaliśmy zasady programowania i logicznego myślenia

– odkryliśmy świat geometrii, który wprowadził nas w sztukę mistrza Picasso.

Pierwsza część „Wakacji z Centrum” rozpoczęła się od wizyty w Parku linowym w Czarnym Groniu. Wspinaczka jest atrakcyjną rozrywką dla małych i dużych, jest też okazją do spróbowania swoich sił i bezpiecznej zabawy na świeżym powietrzu. Atrakcją kolejnej wycieczki było zwiedzanie Ogrodu Zoologicznego w Krakowie, gdzie spotkaliśmy wiele gatunków zwierząt i podglądaliśmy ich naturalne zachowania. Zwieńczeniem pierwszego tygodnia wakacji była zabawa w Parku Rozrywki GoKidz.

Drugi tydzień naszych podróży zainaugurowaliśmy w Energylandii, już dawno okrzykniętej przez podopiecznych najlepszą wakacyjną atrakcją na podróżniczej mapie CKiS. 26-hektarowy teren, ponad 30 różnego rodzaju nowoczesnych i zaawansowanych urządzeń… nie musimy nikogo przekonywać, że na nudę nie było czasu! Żeby uspokoić emocje, dzięki pobycie w malowniczo położonej Lanckoronie, przenieśliśmy się w świat teatru. W Zaułku Animacji oglądaliśmy spektakl, a następnie wzięliśmy udział w warsztatach przybliżających zasady tworzenia sztuki teatralnej różnymi sposobami. Po warsztatowych wyzwaniach poszliśmy na spacer „Szlakiem lanckorońskich tajemnic”, by w pełni doświadczyć ducha tego niezwykłego miejsca. Tydzień zakończyliśmy wyskokowo – w Paku Trampolin GoJump w Krakowie.

Nowością w tym roku była oferta wycieczek odbywających się w sierpniu. I tak w poniedziałek 19 sierpnia poznaliśmy telewizję „od kuchni”. TVN to czołowy nadawca telewizyjny, znany z emisji seriali „Szkoła”, „Szpital” czy programu Ewy Drzyzgi „36,6”. Zwiedziliśmy studio telewizyjne, poznaliśmy zasady tworzenia programów oraz mieliśmy okazję pospacerować po pomieszczeniach w których nagrywane są wspomniane wyżej seriale. Wrażenie niezapomniane – zobaczyć wszystko od drugiej strony. Tego samego dnia dotarliśmy także do Ogrodu Doświadczeń, który mieści w sobie wiele eksperymentów fizycznych pokazanych w ciekawy sposób.

Kolejna wycieczka zaprowadziła nas do Krakowa. Odwiedziliśmy podziemia krakowskiego Rynku, przenosząc się w czasie dzięki eksponatom archeologicznym. Podziemna trasa turystyczna zainteresowała naszych małych odkrywców, którzy nabrali apetytu przed wizytą w Muzeum Obwarzanka.

Zwieńczeniem wakacyjnych wyjazdów był dzień spędzony w kręgielni i kinie.

Mamy nadzieję, że nasza oferta pozwoliła atrakcyjnie spędzić wakacyjny czas. Już niedługo rozpocznie się rok szkolny, w trakcie którego zachęcamy Was do korzystania z oferty zajęć sekcji artystycznych i sportowych CKiS. Do zobaczenia!